2010. május 3., hétfő

3. Comenius találkozó - Norvégia, Melbu

7. nap: 2010. május 6.
Helló mindenkinek a napos Norvégiából! Mindannyian jól vagyunk...és várjuk a repülést :-)!
Ma végre megvolt a törökök prezentációja is. Ezután egy szabadtéri program következett: lementünk a tengerpartra és az ott található dolgokból kellett műalkotásokat létrehoznunk. Nagyon jó móka volt, az idő szuper volt hozzá és tényleg klassz dolgok születtek. A képeken ellenőrizhetitek :-)
Aztán a suliban a szakács tanulók főztek nekünk norvég specialitást: előétel lazac volt (ismét), a főétel pedig...........rénszarvas!!! Maradunk a sertésnél, meg a csirkénél :-).
Ezután volt végre lehetőségünk gép elé ülni és írni Nektek. Először a héten! Mindegy, jobb későn, mint soha.
Szóval, most lesz egy kis szabadidőnk, így kitakaríthatjuk a házat, amiben laktunk és összecsomagolhatunk, majd 17 órakor ismét program, majd vacsi és aztán ......... hajnali 2 órakor indulás haza! Azt hiszem, ma nem alszunk, majd a gépen.
Hamarosan találkozunk! (Nem fenyegetés :-))
üdv!
Norway Day7

6. nap: 2010. május 5.
Ma volt a mi prezentációnk, az osztrákok után. Annak ellenére, hogy akadtak problémák a számítógéppel, szerintem jól sikerült, a lányok ügyesek voltak, a többiek is élvezték. Ezután elmentünk Stokmarknesbe, egy másik, nagyobb városba, ahol a partneriskolának egyik része (Média és kommunikáció) található. Körülnéztünk, aztán ellátogattunk a polgármesterhez, aki nagyon kedvesen fogadott minket! Ezek után volt szabadidőnk egy kis shopping-olásra, bár vásárolni nem nagyon lehet, mert vagy nincs mit, vagy nagyon drága :-(. Sebaj, max nem viszünk ajándékokat :-).
Mindenesetre a panoráma lenyűgöző, a hegyek valami mesések...
Bye,
Norway Day6

5. nap: 2010. május 4.
A skótok prezentációja után a gyerekeknek volt egy kis műhelymunka, ahol szagolniuk kellett, majd megfesteni, mit éreztek. Éredekes volt, tetszett nekik.
Majd felkerekedtünk és elmentünk egy halfarmra, a Nordlaks céghez. Megnéztük hogyan dolgozzák fel a lazacokat. Klassz volt.Aztán a gyerekek főzőshow-ja előtt unatkoztunk vagy 3 órát (a képeken láthatjátok :-), aztán amíg a koordinátorok mítingeltek, addig a gyerkőcök főztek. Nagggggyon jól sikerült! Olyan szuper kajákat főztek, hogy csak na. Persze mondanom sem kell, hogy a magyar ízlett mindenkinek a legjobban :-). Egyszer a héten jót is ettünk. :-)
Sziasztok!
Norway Day5

4. nap: 2010. május 3.
Ma a norvég iskolában kezdődött a program délelőtt 11-kor. A norvégok igen gyenge iskolabemutatója után megnéztük az olaszok és a portugálok prezentációját, amik nagyon jók voltak. Holnap mi jövünk! Szorítson mindenki! :-)
Ezek után körbejártuk a sulit, 8 épület van, de mi csak kb. 4-et láttunk.
Most miután hazamegyünk innen, nekiállunk vacsit főzni a portugálokkal és a skótokkal együtt!
Bye for now,
Norway Day4

3. nap: 2010. május 2.
Ma elég későn kezdődött a program, délután 15:45-kor indultunk a kompra, amivel átmentünk egy másik szigetre, ahol még egy másfél órás buszozással eljutottunk egy igazi halászfaluba. Nagyon érdekes volt, főleg látni, ahogy a halakat szárítják. Az idő (természetesen) szörnyű volt, végig hol havas eső, hol hó esett.
Ezután következett az éjszakai hajózás, egy gyönyörű, hatalmas hajón. Még a kapitányi hídra is felmehettünk! Sajnos félig sikerült ezt a programot teljesíteni, ugyanis egy nagyon szűk fjordon kellett volna átmennünk, de a rossz idő miatt visszafordult a hajó. Szóval, végülis nem sok mindent láttunk, de jól lefáradtunk. Kb. hajnali fél 2-re értünk a szállásra, de még ekkor sem volt teljesen sötét.
Nézzétek a képeket!
Sziasztok!
Norway Day3

2. nap: 2010. május 1.
Ma szinte egész nap buszoztunk. Körbejártuk ezt a hatalmas szigetet. Az idő nagyon rossz volt, szörnyen szeles, néha havas. Megnéztük az egyik norvég kolléganő gallériáját is.
Este a lányok bowling-ozni mentek a többi gyerkőccel és elmondásuk szerint nagyon jól érezték magukat. A Szilvi 3. lett! :-)
Ez idő alatt a tanárok Berit házában "mulattak", ismerkedtek, eszmét cseréltek az élet nagy dolgairól...
A lányok ugyan nem velünk voltak, de vigyáztak rájuk norvég felnőttek és egyébként ez a város, sziget hihetetlenül nyugis, csendes, biztonságos. Mindenki ismer mindenkit. Szóval, nem Isztambul! :-)
Íme a képek!
Üdv a havas Norvégiából!
Norway Day2

1. nap: 2010. április 30.
Reggel negyed 8 körül elindultunk az Északi sarkkörön túli Melbuba. Két repülővel jutottunk el Norvégia északi repterére, aztán onnan 3 órás buszozással Melbuba. Nagyon kedves fogadtatásban volt részünk, a háznál minden elő volt készítve ... csak a fűtés nem :-). De idővel megtaláltuk a radiátorokat :-)
A képek az útról önmagukért beszélnek. Jó szórakozást a képnézegetéshez!
Üdv Melbuból!
Norway Day1

1. Sziasztok!
    Örülünk a híreknek, de képeket is kérünk.